خانه / اموزش طرز تهیه ی ژله خرده شیشه

اموزش طرز تهیه ی ژله خرده شیشه

مواد لازم برای تهیه ژله خرده شیشه سه طبقه

  • پودر ژله: ۵ بسته در رنگهای متفاوت
  • بستنی وانیلی: ۳ لیوان
  • آب: به میزان لازم

 

اموزش طرز تهیه ی ژله خرده شیشه

روش تهیه

ابتدا ۲ بسته از پودر ژله های خریداری شده را برداشته و هر کدام را به صورت جداگانه طبق همان دستوری که بر روی آن نوشته شده آماده میکنیم. سپس هر رنگ را جداگانه در ظرف صاف و بزرگ مثل سینی چای میریزیم و در یخچال میگذاریم تا کاملا بگیرد. از طرف دیگر ۱ بسته دیگر از پودر ژله را برداشته(من برای سه طبقه، پودر ژله آلوئه ورا، سیب ترش و آناناس را انتخاب کردم) و یک لیوان آب جوش به آن می افزائیم و خوب هم میزنیم تا کامل حل شود. سپس به جای یک لیوان آب سرد، یک لیوان بستنی وانیلی به آن اضافه مینمائیم و خوب مخلوط میکنیم تا بستنی ذوب شده و به خورد ژله برود. حالا ژله هایی که جداگانه در دو سینی در یخچال گذاشته بودیم را می آوریم و با چاقو به اندازه قطعات مختلف خرده شیشه میبریم و به صورت نامنظم در کف و دیواره قالب مورد نطر می چینیم. سپس ژله بستنی که برای ردیف اول آماده کرده ایم را روی خرده های شیشه میریزم و در یخچال میگذاریم تا خود را بگیرد. بعد از اینکه ردیف اول کاملاً سفت شد، برای ردیف دوم هم -مانند ردیف اول- پودر ژله دیگری را در آب جوش و بستنی وانیلی آماده کرده و مجدد از ژله خرده شیشه کف و دیواره قالب میگذاریم و ژله طبقه دوم را روی آن میریزیم. طبقه سوم را هم به همین ترتیب آماده کرده و بعد از اینکه ژله در یخچال خود را گرفت، آنرا به مدت حدود ۴ ثانیه در یک لگن آب جوش میگذاریم و سریع برمیداریم و در دیس مورد نظر برمیگردانیم.

نکته۱: میتوانید قالب ژله را نیم ساعت قبل از اینکه داخل آن ژله بریزید، در فریزر بگذارید؛ به این صورت در زمان برگرداندن ژله از قالب به دیس مورد نظر، ژله راحت تر برمیگردد.

نکته۲: حتما کف دیسی را که میخواهید ژله را در آن برگردانید خیس کنید تا اگر قالب، در وسط دیس برنگشت، بتوانید ژله را به آرامی سر بدهید و به وسط دیس ببرید.

 

درباره ی 6190

همچنین ببینید

نمایندگی دوو در کرج – کاملترین فروشگاه دوو

فروشگاه اینترنتی انتخاب کلیک / برندها / برند دوو / نمایندگی دوو در کرج – …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *