خانه / news-dr / هر آنچه که لازم است درباره خرید ظرفشویی بدانید!

هر آنچه که لازم است درباره خرید ظرفشویی بدانید!

ماشین ظرفشویی

هر آنچه که لازم است درباره خرید ظرفشویی بدانید!

 

قصد داریم نکاتی را در مورد ماشین ظرفشویی در اختیارتان قرار دهیم تا انتخابی درست داشته باشید.

ماشین ظرفشویی یکی از کالاهای پر کاربرد و ضروری برای هر خانه‌ای می‌باشد همانطور که می‌دانید شست و شوی دستی ظروف کار بسیار دشوار و زمان بر است و هنگام شست و شو آب زیادی مصرف می‌شود حتما برایتان پیش آمده که به دلیل مشغله های فراوان زمان لازم را برای شست و شو ظروف نداشته باشید یا جز خانواده پر رفت و آمدی هستید که تعداد زیادی ظروف بعد از میهمانی برای شست و شو دارید وجود ماشین ظرفشویی این کار را برایتان آسان کرده در منزلتان کمک بسیار زیادی برای شست وشوی ظروف بهتان خواهد کرد.

با وجود ماشین ظرفشویی شست و شوی دستی را برای همیشه فراموش کنید.

با توجه به تنوع بسیار زیاد ماشین لباسشویی و انواع  آن انتخاب را کمی سخت کرده است. در ادامه شما را با انواع ماشین ظرفشویی آشنا می‌کنیم.

 

انواع ماشین ظرفشویی

۱.ماشین ظرف شویی رومیزی

۲.ماشین ظرفشویی توکار

۳.ماشین ظرفشویی مبله (ایستاده)

 

۱.ظرفشویی رومیزی

این ظرفشویی ظرفیت کمتری نسبت به مدل ایستاده دارد و معمولا روی کابینت قرار می گیرد و قیمت آن نسبت به دیگر مدل ها کمتر می باشد و بیشتر مناسب خانواده های کم جمعیت است.

 

خرید ماشین ظرفشویی

 

۲.ظرفشویی توکار

بسیاری از آشپزخانه ها به گونه ای طراحی شده اند که  ظرفشویی، لباسشویی و فر… داخل کابینت قرار می گیرد و کمی گران تر از مدل مبله (ایستاده) هستند.

بهترین مدل های ظرفشویی در بازار کدام است

 

 

۳.ماشین ظرف شویی مبله (ایستاده) 

این مدل ظرفشویی مخصوص خانواده های پرجمعیت می باشد و جز پر طرفدارترین ماشین ظرف شویی ها محسوب می شود.

 

بهترین مدل ماشین ظرفشویی

 

در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

۱.حتما کالا را از فروشگاه های معتبر و نماینگی خریداری کنید.

۲. یکسری ظرفشویی ها مصرف آب و انرژی بالایی دارند در برندهای خارجی تکنولوژی به روز آن به طوریکه در کل شست و شو فقط ۷ لیتر آب مصرف می‌شود.

۳.قابلیت آبگرمکن در ماشین ظرفشویی های با قیمت گران تر تعبیه شده است به وسیله آب داغ ظروفی که دارای چربی بیشتری هستند سریعتر تمیز شده و در مصرف آب و برق نیز صرفه جویی می‌شود.

۴.خشک کن ظروف به شما کمک می‌کند تا ظرف ها را با سرعت بیشتری و در زمان کوتاه تری خشک شوند ولی این قابلیت مصرف برق زیادی دارد اگر عجله ای برای شستن ظروف ندارید بهتر است از این قابلیت استفاده نکنید.

۵.امکان شستن قابلمه ها را هر ظرفشویی ندارد اگر چنین قابلیتی برای شما خیلی اهمیت دارد بهتر است آن مدلی را انتخاب کنید که چنین قابلیتی را داشته باشد.

۶.قابلیت شستن سبزیجات و میوه ها در یکسری از ظرفشویی ها هست به این صورت که میوه ها و سبزیجات را داخل ظرفشویی قرار داده و مایع مناسب را به آن اضافه کرده این قابلیت زمان کمتر و آب کمتری مصرف می‌کند.

۷.قابلیت تنظیم سبد و جابه جایی هم از دیگر ویژگی های این ماشین ظرفشویی می‌باشد که البته در ظرفشویی های توکار بیشتر است و ظرفشویی های کوچکتر مانند ماشین ظرفشویی های رومیزی به دلیل فضای کوچکشان این قابلیت را ندارند.

۸.بسته به نیازتان باید ظرفشویی خود را انتخاب کنید اگر جز خانواده های پرجمعیت و پر رفت و آمد هستید نوع ظرفشویی مبله بهترین انتخاب بوده در غیر این صورت می‌تونید از ظرفشویی رومیزی استفاده کنید.

۹.اگر به طور دائم از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید بهتر است از مدل هایی استفاده کنید که کم مصرف بوده و دارای حداقل میزان آلودگی صوتی و صدا باشد.

۱۰.جنس مخزن داخل ظرفشویی باید از نوع استیل ضد زنگ باشد چرا که عمر طولانی تری داشته و زنگ نمی‌زند.

۱۱.حتما هنگام خرید ماشین ظرفشویی دقت کنید یک برند معروف و شناخته شده باشد و از خرید برندهای متفرقه و ناشناخته اجتناب کنید.

 

ظرفشویی

 

 

نکات قبل از شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی:

 

۱.بعد از اتمام کار ظرفشویی فیلتر آن را تمیز کنید.

۲.توجه داشته باشید که هر چه قدر ظرفیت ماشین ظرفشویی بیشتر باشد آب و مواد شوینده بیشتری نیز مصرف می‌کند.

۳.یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید ابعاد آشپزخانه است که بر اساس آن می‌توانید نوع ماشین ظرفشویی خود را انتخاب کنید.

۴.میزان بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید در انتخاب ظرفشویی موثر است.

۵.از مواد شوینده و قرص های ضد عفونی کننده ای استفاده کنید که داخل دفترچه راهنما گفته شده است و با ماشین ظرفشویی شما همخوانی دارد.

۶.در حد امکان سعی کنید مواد غذایی درشت را از روی از روی ظروف با یک دستمال پاک کنید و بعد آن ها را درون ظرفشویی قرار دهید.

۷.بیش از اندازه ظرفشویی را پر نکنید و تا مشکلی در شست و شو به وجود نیاید.

۸.بعد از شستن ظرف ها درب ظرفشویی را باز بگذارید تا بخار هایی که داخل آن هستند خارج شده و فضای داخل دستگاه خشک شود.

۹.از گزاشتن ظروف چوبی داخل ظرفشویی بهتر است خودداری کنید زیرا ظروف چوبی نسبت به ظروف دیگر  درمقابل آب و مواد شوینده حساس تر هستند و ممکن است باد کنند و ترک کنند.

 

توضیح پایانی

بهترین ظرفشویی آن است که بیشترین عملکرد و کارایی را برایتان داشته باشد که شما می‌بایست ماشین ظرفشویی خود را با توجه به نیاز ها و ویژگی هایی که می‌خواهید داشته باشد تهیه نمایید.

 

نکته: در صورت راهنمایی بیشتر در مورد ظرفشویی یا هر نوع کالای دیگر می‌توانید با فروشگاه انتخاب کلیک تماس بگیرید.

درباره ی 6190

همچنین ببینید

آشنایی با ۴ مدل از گرانترین ساید بای سایدهای بازار در سال ۱۴۰۱

آشنایی با ۴ مدل از گرانترین ساید بای سایدهای بازار در سال ۱۴۰۱ طبق آمارها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *